Skip to main content
" כמו תמיד אנחנו לא מפרים את המסורת ומפרסמים ראשונים, כאן באתר שלי, את ..."

בלעדי - חוק ההסדרים המלא 2011-2012

01 יולי 2010

כמו תמיד אנחנו לא מפרים את המסורת ומפרסמים ראשונים, כאן באתר שלי, את חוק ההסדרים במלואו. החוק המפלצתי הזה, עוקף הדמוקרטיה, וכלי לרודנות של האוצר – מוחבא מהציבור, מהשרים ומהח"כים לא במקרה, אלא בכוונה, כדי שיהיה אפשר לכפות אותו במלואו בין לילה.

אתם מוזמנים לנתח ולהעיר הערות – העלו את הערותיכם כאן באתר ולא במייל כדי שכולם יוכלו לראות

001-002 - תוכן עניינים
003-028 - מו"פ ותעשייה
029-048 - תעסוקה
049-056 - חינוך
057-059 - תשתיות לאומיות
060-072 - תחבורה 
073-087 - בינוי ושיכון 
       088 - מים 
       089 - חקלאות 
090-108 - תקשורת 
109-122 - בריאות 
123-134 - ביטחון
135-143 - ביטחון פנים 
144-153 - משרדים מנהליים 
154-158 - רווחה וביטוח לאומי  
159-160 - קליטת עלייה 
161-164 - פנים 
165-176 - מאקרו
 

חוק ההסדרים - 109 כתבות נוספות
שלי התראיינה בתוכנית "אולפן פתוח" בערוץ הכנסת עם אורלי לביא-נשיאל ויואב קרקובסקי, והתייחסה להגשת תקציב המדינה לכנסת בדקה ה-90. מתוך דבריה:
שלי התראיינה בתוכנית הכל דיבורים ברשת ב', ודיברה על חוק ההסדרים והתקציב לשנת 2015 ועל הקריאות שנשמעות לאחרונה בקרב צעירים ומעודדות הגירה לחו"ל:

תגובות

בפרק על הרשויות המקומיות

בפרק על הרשויות המקומיות האוצר רוצה לבצע רפורמה כביכול הגיונית- לקצץ את התקציב של השתתפות הרשויות המקומיות בחינוך כדי להעביר את הכסף שיחסכו לרשויות מקומיות חלשות. נשמע טוב- מעין העדפה מתקנת לחלשים. אבל מאחורי הרפורמה הנחמדה ישנה המציאות- בפועל הכסף הזה לא יגיע לרשויות החלשות שהן ברובן בפריפריה של הדרום והצפון ורשויות של חרדים ערבים או ערים מעורבות לוד ורמלה. התירוץ יהיה חוסר יעילות של הערים, ועיכוב התקציב בדרישה לרפורמה והתייעלות ברשות. השכר לעובדים לא ישולם והרשויות ימשיכו להיות על סף קריסה בדיוק כמו עכשיו. כלומר- במסווה של רפורמה האוצר מקצץ סכום גדול מאוד בתקציב הרשויות המקומיות. הרשויות החזקות יעמדו בזה. החלשות יתמוטטו

שלי היקרה אנכנו אוהבים אותך

שלי היקרה אנכנו אוהבים אותך ותומכים בך אל תתשכחי את דיירי הדיור הציבורי שממתינים בתור לדירה ועוד 170 משפחות שמחכים בכל יום לרכוש את דירת עמידר ולצאת לעצמאות תודה רבה

שאלה: בסעיף התקשורת יש סעיף

שאלה:
בסעיף התקשורת יש סעיף שאומר שלא ניתן להתחייב למפעיל סלולרי ליותר מ 12 חודשים.
מה עם שרותי הטלפון הקוויים של החברות השונות? האם זה כולל אותן?..

תביטו על פרק הבריאות: בסעיף

תביטו על פרק הבריאות:
בסעיף על התחשבנות בין קופות החולים לבין בתי החולים הציבוריים נכתב כי: "שיטת ההתחשבנות במוצעת בהחלטה תמנע גידול בלתי מבוקר בהוצאות האשפוז של קופות החולים ותיצור כללי משחק מאוזנים הממתנים את השכלים בשוק הבריאות, וזאת ע"י הקטנת התמריץ של בתי החולים לבצע פעולות רפואיות עודפות או להאריך את משך האשפוז של חולים ממניעים כלכליים מחד ועל ידי מתן אפשרות לתחרות בשירותים בהם הכשל אינו קיים או קיים במידה מועטה מאידך".
מה זה אומר?
זה אומר שהמטרה העיקרית כאן היא לפתוח את השוק הרפואי לכל המעוניין - הפרטה גסה.
אין כאן שום חידוש - זוהי מדיניות בה נוקטת ממשלת ישראל כלפי מערכת הבריאות שלה מזה שנים רבות, על מנת "לייעל" את מתן השירותים ולמנוע עירוב אינטרסים כלכליים של בתי החולים, לכאורה.
רק חבל ששכחו מי יוכל להעניק שירותים מתחרים לשירותים של בתי החולים הציבוריים - גופים פרטיים מאוד מסוימים.
רק חבל שכל המשחק הזה בין בתי החולים הציבוריים לפרטיים נעשה על גבם של החולים.

תביטו על פרק הבריאות: בסעיף

תביטו על פרק הבריאות:
בסעיף על התחשבנות בין קופות החולים לבין בתי החולים הציבוריים נכתב כי: "שיטת ההתחשבנות במוצעת בהחלטה תמנע גידול בלתי מבוקר בהוצאות האשפוז של קופות החולים ותיצור כללי משחק מאוזנים הממתנים את השכלים בשוק הבריאות, וזאת ע"י הקטנת התמריץ של בתי החולים לבצע פעולות רפואיות עודפות או להאריך את משך האשפוז של חולים ממניעים כלכליים מחד ועל ידי מתן אפשרות לתחרות בשירותים בהם הכשל אינו קיים או קיים במידה מועטה מאידך".
מה זה אומר?
זה אומר שהמטרה העיקרית כאן היא לפתוח את השוק הרפואי לכל המעוניין - הפרטה גסה.
אין כאן שום חידוש - זוהי מדיניות בה נוקטת ממשלת ישראל כלפי מערכת הבריאות שלה מזה שנים רבות, על מנת "לייעל" את מתן השירותים ולמנוע עירוב אינטרסים כלכליים של בתי החולים, לכאורה.
רק חבל ששכחו מי יוכל להעניק שירותים מתחרים לשירותים של בתי החולים הציבוריים - גופים פרטיים מאוד מסוימים.
רק חבל שכל המשחק הזה בין בתי החולים הציבוריים לפרטיים נעשה על גבם של החולים.

שאלה: האם הצעת החוק שפורסמה

שאלה:
האם הצעת החוק שפורסמה ביום 18.10.10 בחוברת רשומות 541
הצעת חוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012 (תיקוני חקיקה), התשע"א-2010,
היא הנוסח הסופי המתוקן לאחר הטיוטה שפורסמה כאן?
אני שואל כי לדוגמא הפרק של "יעול פעילות הפיתוח ברשויות המקומיות" לא מופיע בנוסח הרשמי.
תודה, רונן

חברת הכנסת יחימוביץ וחברי

חברת הכנסת יחימוביץ וחברי הפורום שלום,

בחוק ההסדרים הקודם הועברה החלטה לשלול ממתמחים את זכאותם לדמי אבטלה בשל היותם "לא פנויים למשרות עבודה" בתקופת הלמידה לבחינות השונות. הנימוק הוא שדורש עבודה הזכאי לדמי אבטלה חייב להיות פנוי להצעות עבודה. ללא כל קשר האם הנימוק הזה נכון או משכנע, ברצוני לדעת האם כיוון שאין הוראה שכזו בחוק ההסדרים הנוכחי לשנים 2011-2012 (בכל אופן אני לא ראיתי) חייב המוסד לביטוח לאומי להכיר בזכאותם של המתמחים לאבטלה כפי שהיה לפני חוק ההסדרים הקודם?
כמו-כן, אני יודע שבמהלך יולי 2010 ח"כ אורבך (בתמיכתך כמדומני) העלה הצעת חוק שתחייב תשלום דמי אבטלה למתמחים, היכן עומדת הצעת החוק הזו?
בתודה מראש,

גיא (מתמחה)

תגובה לכתבה ב "ישראל היום"

כל חיי הבוגרים אני ממלאת תפקידים צבוריים ואמר לי איש חכם : "אם את נתקלת בקונפליקט בלתי מובן לך, תבדקי שתי סיבות: 1.כמיהה רומנטית בלתי פתורה 2. איום כלשהו. ע,פ נסיוני דבריו התממשו. למוטיבציה של נחום ברנע אני מנסה להוסיף עוד סיבה : טובת הנאה כלשהי. אחרת אי אפשר להבין את גישתו המתרפסת לידוענים נבחרי צבור. אני מזדהה אתך שלי, בכל ליבי ואמונתי. אם אי פעם תחליטי לרוץ לתפקיד בכיר במפלגת העבודה, אתמוך בך בכל אפשרויותי. מחזקת את ידדיך. עדנה מרקוביץ edna.markowitz@gmail.com

קיצבאות הנכים

אני אדם נכה ולי עוד 3 ילדים נכים ואנו חיים רק קצבאות נכים שלוש ילדים שלומדים בחינוך מיוחד וזה לא מספיק צריך תרופות טיפולים ואני ואשתימתפלים בילדים כמו שצריך למרות שאני נכה מה עם עיתכון הקצבאות פשוט זה לא מספיק כי מזה משלמים שכר דירה הרנונה מים חשמל טיפולים תרופות כלכלה ביגוד הנעלה ועוד למה האוצר הטום איפה השרים החברתיים מה עושה ראש הממשלה בנון התעוררו כי גם נכה הוא בן אדם אנו רוצים תשובה משלי יחימוביץ היקרה

האם אושר החוק בכללו ואילו סעיפים בוטלו או שונו -מישהו יודע ?

אני הייתי רוצה לדעת האם משהו מכל המלחמות האלו לאישור התקציב יחד עם חוק הסדרים הצליחו בכלל?!

חינוך ממלכתי

איך את מסבירה את הקפיצה הגבוהה בתקצוב מוסדות חינוך דתיים וחרדים, כאלו שלמרות הכל אינם מלמדים מקצועות הליבה במיליוני שח ואת הקיצוץ והירידה בסכומים בבתי הספר הממלכתיים עד שכולם שולחים את ילדיהם לדתיים כי אין כסף לבי"ס פרטי והחרדי מציע הכל (חוץ מליבה).
מי אישר ומה עומד מאחורי זה- זו ה שערוריה שמחביאים מפני כל ההורים ממעמד הביניים.

עדכון מדרגות המס הכנסה 2011

אני יודע שב-2011 אמורות להתעדכן מדרגות מס הכנסה, אך לא ראיתי שום איזכור על כך בחוק ההסדרים. האם יהיה עדכון או שהוא בוטל/נדחה?
תודה

מדרגות מס

גם אני לא מצאתי מידע על מדרגות המס לשנת 2011-2012
לפי אתר של חילן השינוי מול 2010 קטן
http://www.hilan.co.il/calc/IncomeTaxCalculator.aspx
אבל בפירסום של משרד האוצר ההבדלים גדולים בהרבה.
www.mof.gov.il/Lists/List26/Attachments/187/2010-2706.doc

חילן:

מדרגות מס
דצמבר 2010
מדרגה שכר מס מצטבר
תקרה ל-10% מס 4,770 477
תקרה ל-14% מס 8,470 995
תקרה ל-23% מס 12,720 1,973
תקרה ל-30% מס 18,250 3,632
תקרה ל-33% מס 39,340 10,591
כל שקל נוסף 45%
ינואר 2011
מדרגה שכר מס מצטבר
תקרה ל-10% מס 5,150 515
תקרה ל-14% מס 8,470 980
תקרה ל-23% מס 13,760 2,197
תקרה ל-30% מס 20,760 4,297
תקרה ל-33% מס 39,340 10,428
כל שקל נוסף 45%

משרד האוצר:

העובדים בכל רמות ההכנסה – הכנסה נמוכה, מעמד הביניים, והכנסה גבוהה – ייהנו מתוספת משמעותית בהכנסתם הפנויה בשנים 2011-2012. העשירונים התחתונים ייהנו מתוספת הכנסה שנתית של כ – 20,000 ₪, שמהווים תוספת של כ-33%!

רמת הכנסה תוספת הכנסה פנויה 2011 תוספת הכנסה פנויה 2012
5000 1609 1637
10,000 141 362
15,000 959 2197
20,000 1461 3168
30,000 1534 3644

עדכון מדרגות מס הכנסה

במסגרת תיקון 171 לפקודת מס הכנסה תוקנו שעורי מס הכנסה במסגרת הוראת שעה.
להלן קישור לאתר של רשות המיסים. מחשבון מס הכנסה לשכר מעבודה.
http://www.finance.gov.il/taxes/CalculatorTableDeductions2010y.htm
המחשבון ערוך לחישוב מס לשנת 2010
בוודאי בקרוב הרשות תפרסם מחשבון לשנת 2011.

תקשורת - חוק ההסדרים

הבעייה:
אחד מחסמיהתקשורת שמעודד מחירים גבוהים, שאינו מטופל בכלל ובחוק ההסדרים בפרט, הינו רישוי ציוד קצה (מכשירי הסלולר למינהם). כיום (ולמעט חריגים נדירים מאד) הליך הרישוי לציוד קצה מחייב הסכמת המפעיל/ים לרישוי, והסכמה עקרונית שהמוצר יופעיל ברשת הרלוונטית. לצורך כך, המפעיל/ים דורשים תשלומי עתק של עשרות אלפי שקלים, והליך בדיקה במעבדותיהם שלוקח מספר שבועות, והתור לתחילת התהליך, נקבע על ידם, ועלול לארוך שבועות וחודשים! כתוצאה מכך - אין למעשה הפצה של ציוד קצה ע"י יבואנים פרטיים, אלא ע"י המפעילים בלבד, ומכאן שהם שולטים במחירי הציוד.

הצעתי:
לגרום למשרד התקשורת לאשר ציוד קצה שמופץ כבר באופן מסחרי במספר איזורים (כפי שיקבע), ואם הציוד חדש מדי מכדי שכבר יהיה מופץ ברחבי העולם, ציוד שמאושר ע"י ה-GCF או ע"י מספר מינימלי של מדינות אחרות בעולם.

מישהו יכול להפנות אותי לסעיף בו קובעים מס על מלגות?

אנא תעזרו לי.
אני צריך לתכנן את עצמי בהתאם כבר עכשיו.

קצבאות זיקנה

עד מתי ישחקו את זכויות הזקנים שנתנו הכל למדינה. לידך, שלי, יושבים חייזרים....שרק לקחו .יום אחד הם יבינו שכל הגזירות שלהם על הזקנים יוטחו בפניהם חזרה.
לצערי המדינה תקרוס כלכלית קודם שהם יבינו וזאת עקב העומס הכלכלי שכולכם שותפים לו בשקט,מימון הציבור החרדי שלא תורם מאומה למדינה.

מה עם ביטול יחידת עוז

מה עם ביטול יחידת עוז

מה לגבי פתיחה לרווחה של הגבול עם מצרים לטובת המוני האפריקאים?

ומה לגבי פתיחת השמים לכניסת מהגרי עבודה בלתי חוקיים בהמוניהם?

זליגת מידע על הכנסות הפרט מרשות המיסים לעירייה

תחת הכותרת הבומבסטית "העצמת הגבייה ברשויות המקומיות" מסתתרת העברת מידע מרשות המיסים לעיריות, כדי לוודא אם מבקש ההנחה עומד בקריטריונים הנדרשים מבחינת הכנסתו.
לא היה בכך אולי פגם, אילו העירייה הייתה מעבירה לרשות המיסים את נתוני ההכנסה שמסר לה מבקש ההנחה, ורשות המיסים הייתה משיבה לעירייה אם אלו נתוני אמת, אם לאו.
ואולם, המנגנון המוצע בחוק ההסדרים הפוך: החוק יאפשר לעיריות לדרוש ממבקש ההנחה "ויתור סודיות" כלפי רשות המיסים, ובאמצעות כתב ויתור זה תפנה העירייה ותקבל את מלוא נתוני ההכנסות של הפרט. לא רק שמידע אישי זה יהיה חשוף מעתה ואילך כלפי כל עובדי הרשות המקומית, אלא שבשל "ויתור הסודיות" לא יחולו עליהם ההגבלות החוקיות על העברת מידע זה הלאה, כפי שחלות על עובדי רשות המיסים.
זהו ליקוי - הן מבחינת הפגיעה בפרטיות, והן מבחינת העצמת האפשרויות של הרשות המקומית לנקיטת אמצעים פסולים כלפי תושביה.

כמה הצעות משמעותיות

להגביל את שכר הבחירים לפי 50 כמו שאמרה שלי
לתת לטייקון הקלות מס לפי כמות האנשים אותם הוא מעסיק בישראל רק מ1000-2500 ומעלה
לשאר הטייקונים לעלות את המס
לא תת קצבאות לחרדים\ערבים\חילונים שבוחרים לא לעבוד אך עדין עושים 10 ילדים בלי יכולת לפרנס אותם כך שישר הם נכנסים למעגל העוני (לפעול עם הרבנים להוצאת חוקים דתים המחייבים לצאת לעבוד כמו שהרמב"ם)
לאכוף מס הכנסה מהגדולים לקטנים ולתת עונשים כבדים ככה שלא ישתלם לעלים מס
להגדיל את הקצבאות לנכים

איכות הסביבה

למה כל משרדי הממשלה והנושאים המדינים (כמעט) זוכים לדיון בחוק ההסדרים בעוד נושא איכות הסביבה אינו זוכה לעלות לדיון (מלבד שיפור משק המים)?

חבות המדינה כלפי אזרחיה.

1.אין בהצעות ולא מילה אחת על חובת המדינה לאזרחיה בכל תחומי החוקים ואין מילה אחת בדבר סנקציה שמוטלת על המדינה או על פקידיה אם סרחו כלפי האזרח.
2.אין מילה כיצד לשפר את הטפול הרפואי בישראל גם לעניים אלא כתוב רק כמה כסף ייגבה.
3.את העצומים הכספיים (מונח נהדר) משלמים בסופו של דבר האזרחים. יש להטילו במפורש על רווחי המשלם ועל מנהליו - אישית!!
4.בחוקים האלו אין ולו מילה אחת שיכולה ללמד זוג זקנים כיצד אפשר לחיות מקצבת זקנה בת 4 אלפי ש"ח לחדש,כאשר אין בידם כל מקור הכנסה אחר.

עדד
21.10.10

תמ"א 38- הפריפריה חייבת וזקוקה להגדלת אחוזי הבנייה ל2 קומות

הבניינים מטים ליפול אף קבלן לא מוכן לעשות את הפרויקט אם לא ייתנו לו לפחות 2 קומות לבניה.
אין לנו כסף לחזק את הביניין לבד- מחכים בקוצר רוח לתיקון של תמ"א 38 הפריפירה צמאה לכך

תודה יחימוביץ את מספר 1- תרוצי לראשות העבודה ( : ?

,תמ"א 38 והשלחותיו.שמירת רכוש הדירות של הדיירים בזמן רעידת אדמה.

מי יוסי בר הקמתי את עתיד החברה לחיזוק והשבחת מבנים על מנת לקדם את פרויקט תמ"א 38.

כיום אנו בבנייה של הבניין ה6 ועוד 6 בניינים עברו אצלנו את הוועדה רוב בניינו הם בראשל"צ.
משנת 2005 התעקשתי והמשכתי לקדם בניינים בנושא עד עצם היום הזה.
לכל חברנו המכובדים בכנסת אשר מיידי פעם זורים בהדרגה כדור אקמול על מנת לרפות את התמ"א לדאבוני לא ניסו מעולפ לעשות ניתןח קיסרי ולפתור את כל הבעיות סביב הקשיים המרובים סביב פרויקט זה.הם הוציאו חוק ללא שיניים ה2005 ומנסים מיידי פעם לתת תיקון על תיקון כפי שציינתי אקומול.
להלן פתרון כולל שיענה על כל הפרמטרים ועל נושאים נוספים באותו הזדמנות.

המטרה1. שמירת חיי אדם מפני המחדל הבא כלומר שמירת חיי אדם מפני רעידות אדמה.
2.

קנסות סלולר

כל השינויים שמציע שר הת'שורת בעניין הקנסות נוגעות אך ורק ללקוחות פרטיים , י ש לעשות צדק גם עם הלקוחות העסקיים שממילא מחוייבים לשלוש שנים , אני נמצא בחברת פלאפון עם 18 מכשירים , גיליתי שאני משלם המון , שקלתי לעבור לחברקה אחרת , לא תאמינו , הקנס שאני אמור לשלם במזומן הוא 121,352 ש"ח .
האם זה הגיוני , ואני יודע שכל הלקוחות העסקיים הם בדיוק כמוני .
אנא מלאו את תפקידכם כנציגי העם ושחררו גם העסקיים שמיילא יש להם די צרות אחרות מעבדות

שלום יוסי. גם אנחנו באותה

שלום יוסי. גם אנחנו באותה הבעיה כמוך. זה לא יאמן איך חברות התקשורת מחזיקים אותנו בכח בבריונות ממש.
גם אנחנו עסקיים ורצינו לעזוב ולעבור לחברה מתחרה. אך נאמר לנו מחברת אורנג' שחוק ההסדרים מחייב את חברות התקשורת לחייב את הלקוחות העסקיים ל 36 חודשים. ומסתבר שאם אתה מחליף תוכנית במשך שלוש השנים האלו, אתה מתחייב מחדש לעוד שלוש שנים כל פעם מחדש. אתה ממש מתחתן איתם חתונה קטולית.

אני מקווה שהממשלה תפתור את הבריונות הנוראית הזאת כלפי אזרחיה מצד חברות הסלולר. די לגזל ולבריונות!!! הגיע הזמן לשחרר את העם מהדבר הזה כבר, ויפה שעה אחת קודם!!!

צודק,והגיע הזמן שבחוק ההסדרים יכנסו בהם

לא ייתכן שקנסות גבוהים וגם התחיבות לתקופה ארוכה.המעצבן שלאחר ההתחיבות הם מעלים תעריפים .יש להחיל חוק שמה שהצרכן קבע וסיכם איתם בין בהתחיבות ובין שלא .אסור להם להעלות תעריפים בכלל .
המצב שקיום שלאחר ההתחיבות הם מעלים ב8% עד10% את התעריפים ומפצים על כך שלא יכלו להעלות לנו בתקופת ההתחיבות .
וכן יש לקצר את תקופת ההתחיבות לחצי שנה ולא יותר .
וזה חתן לצרכן בחירה והגברת תחרות בין חברות הסלולר

פטור מהתייצבות בלשכת עבודה

מה קורה עם אם לילד עד גיל שנתיים ? האם היא עדיין לא תחתום עד שלילדה ימלאו שנתיים? (כרגע היא פטורה מהתייצבות, וזה לא מצויין בחוק)

אודה להתייחסות.

התייצבות בשירות התעסוקה

בתור מחפש עבודה עד לאחרונה, אני רוצה לומר שדרישה כזו להתייצבות 4 פעמים בשבוע תפגע פגיעה חמורה בחיפוש העבודה עצמו.
זאת משום שעבורי, כמו רבים אחרים, למרות שהטיפול במשרד התעסוקה מהיר מאוד, ההגעה עצמה דורשת זמן רב והתניידות בתחבורה ציבורית.
כמו כן, גם ההגעה לראיונות שונים דורשת זמן רב, במיוחד כאשר אתה מחפש עבודה במקום שהוא רחוק ממקום מגורייך.
לדעתי הדרישה להתייצבות תפגע פגיעה חמורה בחיפוש העבודה עצמו, ורק תגדיל את האבטלה במדינה.

עוד קצת על פרק הביטחון - שכר חיילי צה"ל

אחד הסעיפים שהצחיקו אותי בהצעת החוק הזו הוא הסעיף הנוגע ליחידת מופ"ת בצה"ל. מדובר ביחידה האחראית על חישוב וביצוע תשלום השכר לחיילי צה"ל בחובה ובקבע, תשלום תגמולי מילואים, שכר אזרחים עובדי צה"ל ואפילו עבור רכבים מגוייסים.חשוב לציין כי למופ"ת אין כל סמכות בקביעת האופן שבו מחושב השכר. כל חישוב שמבוצע שם נקבע ומאושר ע"י הגופים המתאימים באכ"א.
בסעיף הנ"ל מבקש משרד האוצר להכפיף את מופ"ת לחשב מטעמו. מדוע כל כך חשוב לאוצר להכפיף יחידה טכנית שכזו ולא, למשל את גוף המדיניות של השכר באכ"א?
לדעתי, התשובה פשוטה. צה"ל הוא אחד הגופים הבודדים במשק שמחזיק חשבי שכר שמטרתם לשלם לחייל את כל הכסף שמגיע לו, וכמה שיותר מוקדם. "עושים הכל כדי שתקבל הכל" היא הסיסמה המנחה אותו זה שנים, ותהליכי העבודה, מערכות המחשוב, ובעיקר החשבים עצמם ממשים את הסיסמה הזו באופן יעיל למדי.
אני מניח שעדיף למשרד האוצר שצה"ל יפעל, כמו ברוב המקומות האחרים, לשלם לחייל את המינימום המגיע לו.
מה מצחיק בכל העניין? שמופ"ת, מחלקת פרישה, ומרכז השרות לפרט אוחדו רק לפני מספר שנים במסגרת אחד מגלי הקיצוצים בצה"ל. בעקבות האיחוד צומצמו תקנים בתחומי הניהול והארגון. עכשיו משרד האוצר מבקש לבטל את האיחוד, מה שיחיב להקים בחזרה את אותם מטות שצומצמו.

העלאת המסים על קבוצת רכישה

אחרי המאמצים הכושלים של הממשלה להוריד את מחירי הדירות,ישנם רבים שמנסים אפשרות לקניה זולה דרך קבוצת רכישה, מדוע צריך להלחם בזה ולהטיל עליהם מיסים, שיגרמו למחסור גדול יותר בדירות

הארכת יום עבודה

שימו לב לתיקון מוצע בעמ' 80 לנוסח ההצעות להחלטות ממשלה שפורסמו באתר של משרד האוצר. כיום שר התמ"ת מוגבל מאד ביכולת לקבוע יום עבודה ארוך מ-8 שעות (כאשר מעבר לכך זכאים העובדים לתשלום שעות נוספות). האוצר מציע לפתוח את הסכר ולאפשר לשר התמ"ת לאשר בסיטונות ימי עבודה ארוכים יותר. המשמעות היא שלא רק שאנשים ימשיכו לעבוד במשך שעות אינסופיות, אלא למעסיקים לא יהיה תמריץ להימנע מהעסקתם הממושכת בדמות תגמול עבור שעות נוספות והעובדים לא יקבלו כל פיצוי עבור ההעסקה הממושכת. לצערנו הרב, הסמכות שניתנה לשר התמ"ת לאשר עבודה בשעות נוספות נוצלה באופן גורף בצו כללי שמאפשר העסקה של 12 שעות ביום. היתר זה עיצב את שוק העבודה הישראלי כבלתי אפשרי מבחינת שעות העבודה שלו ומפלה כלפי הורים ובמיוחד כלפי אימהות. הצעת משרד האוצר היא צעד נוסף בכיוון הלא נכון.

כמו שחששתי - הפרטת הדואר

חה"כ יחימוביץ' וחברים שלום רב,

אפתח בשאלה, וסלחו לי על הבורות: מהו חוק ההתייעלות הכלכלית ?

בכל מקרה, אני מעיין כרגע בסעיפים הרלוונטיים לתקשורת. בעניין האנטנות, כמו שמישהו אנונימי ציין, הבעיה הגדולה היא הארכת ההיתר (יותר נכון - חוסר הצורך בהיתר) להקמת אנטנות סלולריות קטנות והיא גדולה יותר מהקמת אנטנות גדולות - אלו לפחות מצריכות היתר חתום ע"י השר. לא שזו כזו בעיה להשיג אותו, אבל אנטנות זעירות הן אלו שיצוצו השכם וערב יותר מהגדולות. מרכז עזריאלי (השלום) לבדו מכיל כ800 כאלו, מה שעושה אותו בעצם למגדלי אנטנות (עם קניון בתוכם) לא פחות מאלו היעודיים לכך.

דבר נוסף שעוד לא צוין כאן בתגובות - הפרטה מלאה של הדואר. כפי שחששתי, המהלך שהפך את הדואר לחברה ממשלתית תחילה (מרשות הדואר לדואר ישראל) יסתיים עתה בהפרטה, הווה אומר, חירוב והרס מלא של השירות שעד כה הוחרב והפך לבעייתי יותר עם הזמן. הנוסח של סעיף הפרטת הדואר עלום ולא אומר שום דבר למעשה, כלומר, מה יקרה לאחר הליך מכירת המניות ל"משקיע אסטרטגי בעל ניסיון בתחום הדואר או הבנקאות". רשום שההשפעה על מצבת כוח האדם היא עיגון זכויותיהם, שזה כבר סביר אבל עלום למדי (זה יכול להיות גם שיפטרו אותם עם פיצויים מלאים, אבל אז יהיו ללא עבודה), ושיתנו להם את האפשרות להיות בעלי מניות (מה שניתן לציבור הרחב במילא).

נעמי קליין ידעה על מה היא מדברת בעניין זה, לצערנו.

הפרטת הדואר

העיקר הוא לוודא שבנק הדואר לא יהווה תחרות לבנקים המסחריים.
תארו לכם מצב ח"ל שבנק הדואר נותן שירות בנקאי בסיסי טוב וזול, לאנשים הרגילים, אלו שלא "משקיעים" בתיקים, אלו שלא רוצים אשראי במחיר מופקע.
תארו לכם שבנק הדואר נותן ביטחון תעסוקתי.
את כל אלו ועוד בא החוק למנוע.
אחרי הכל השאיפה היא להגדיל את הפער ולחזור לימים הפיאודליים ההם.

התייצבות ארבע פעמים בשבוע בלשכת התעסוקה

ממש חוצפה מצד פקידי האוצר
הרי להם אין בעיה להתפרנס בכבוד
אבל לאלה שכן, לנזקקים, למסכנים
שחיים מקצבה מבישה של בקושי 1500 ש"ח לחודש
יש בעיה קשה.
ועכשיו רוצים להטיל עליהם אימה נוספת בדמות
התייצבות של 4 פעמים בשבוע בלשכת התעסוקה
כאילו שהפקידות שם באמת עושות משהו כדי למצוא להם עבודה
הרי הם בסך הכל פוגשים מכונה אוטומטית לטביעות אצבע
ועכשיו, בוא נאמר שמחיר נסיעה ממוצע באוטובוס הוא 6 ש"ח
ומי שמתייצב צריך לשלם 12 ש"ח לכל יום התייצבות (הלוך וחזור)
נכפיל 12 ש"ח כפול 4 פעמים בשבוע = 48 ש"ח לשבוע נסיעות
ואת ה-48 ש"ח נכפיל ב-4 שבועות בחודש וקיבלנו 192 ש"ח רק על נסיעות מיותרות להתייצבות בלשכה!!
מה עם חשבון חשמל, מה עם ארנונה, מה עם מים
מה עם אוכל, מה עם ביגוד, מה עם עיתון כדי להתעדכן במה שקורה בעולם.
איך אפשר לחיות ככה?
מ-1500 ש"ח יקחו לאותם אנשים גם 200 ש"ח על נסיעות?
מה המטרה?
להתיש אותם? לגרום להם לעבור להתגורר ברחוב?

צריך לפרק את המדינה ולתת אותה לערבים !!!

זה פשוט לא עולה על הדעת שיש חוק הבטחת הכנסה ומטילים סנקציות
כאלה על המובטלים זה ממש ביזיון שנוגד את האינטרס החברתי
עכשיו שפקידים יתחילו להתיש מובטלים תאמינו לי בתור שוטר לשעבר
שהפשיע פה תעלה פי כמה ממה שעכשיו...גניבות שוד הונאות ועוד
זה עולה על הדעת לא מוסרי ולא מכובד להטיל כאלה גזירות על שכבות
חלשות....לכול מעשה יש השלכות וההשלכות בקרוב יצצו והמדינה הזה
תתחרבן לנצח

התייצבות בלשכות התעסוקה

ההצעה היא פשוט לא ישימה !
כבר כיום הפקידים בלשכות קורסים ואינם מסוגלים לבצע את עבודתם האמיתית = לסייע לאנשים להשתלב בשוק העבודה.
להצעה של האוצר תהיה אחת מהתגובות הבאות
1. מיליוני שקלים למשרות נוספות בשרות התעסוקה.
2. שביתות של העובדים בלשכות
3. אי ביצוע ההחלטה
או במילים אחרות, האוצר צריך לדעת, כאשר הוא רוצה להביא לשינוי ברוב המקרים יש לזה עלויות ואם הם חושבים שזה יקרה רק בגלל שכתבו את אשר כתבו על נייר אז.....

אני מתייצבת 3 פעמים בשבוע

אני מתייצבת 3 פעמים בשבוע בלשכה. התחלתי לחתום שם כי אני בתהליך גירושים כבר 7 חודשים ואמא לשתי בנות. המנגנון הביורוקרטי של בית משפט עובד כה לאט שנפלתי גם על פגרה,לצערי. אני לא מבינה את הנושא הזה של התייצבות 3 פעמים בשבוע. טופלתי ע,י רווחה, עברתי וועדה למעון לילדה השטנה והיא תשולב בספטמבר למעון של נעמ"ת. אין לי מטפלת ואין לי עם מי להשאיר את הילדה, בגלל זה גם נתנו לי מעון - אבל לנסוע 3 פעמים בשבוע אני חייבת... אני נוסעת עם הילדים, זה תסכול שאין כמותו. לא פעם ולא פעמיים בכיתי בדרך חזרה כי בחום כזה פשוט אי אפשר לסחוב עגלה ופעוטה ולרוץ בין תחנות אוטובוס.

אני בת 35, עליתי לארץ בגיל 16, 19 שנה אני כאן, שירתתי בצה"ל, תמיד הרגשתי שזאת מולדת שלי.. אבל מדינה הזאת איכזבה אותי עמוקות. אני תמיד הייתי פטריוטית של המדינה, אבל אחרי מלחמת לבנון השנייה, אחרי ישיבות במקלט עם קטיושות ובלי אוכל.. ואחרי עכשיו שנקלעתי למצב בו אני מתגרשת וצריכה לדאוג לשתי בנות לבדי... זאת אכזבה.

פגיעה בנגישות למשפט

כידוע נגישות למשפט היא תנאי למימוש זכויות אדם רבות.
שתי הצעות בטיוטת הצעות המחליטים (בעמ' 147) פוגעות במיוחד בנגישות למשפט של אוכלוסיות מוחלשות. האחת היא הטלת הוצאות ריאליות על בעל דין שהפסיד במשפט והשנייה היא הטלת אגרה על הגשת בקשת ביניים.
אחד הפחדים הגדולים ביותר העומדים בפני תובע פוטנציאלי שרוצה לעמוד על זכויותיו ולהגיש תביעה הינו הסיכון של הטלת הוצאות במקרה שיפסיד בתביעה. אף אם אותו תובע מצא ארגון או קליניקה שתייצג אותו ללא תשלום או שהוא זכאי לסיוע משפטי של המדינה או של תכנית "שכר מצווה" של לשכת עורכי הדין, תמיד תעלה השאלה - מה יקרה אם אפסיד?
כעורכי דין אנו מחויבים להגיד לתובעת הפוטנציאלית שאף פעם לא ניתן לצפות מראש מה יפסוק בית המשפט. הדברים נכונים ביתר שאת כאשר התביעה המוגשת מאתגרת תפיסות משפטיות קיימות ומנסה להתאים את המשפט למציאות המשתנה. תובעים מאוכלוסיות מוחלשות פעמים רבות אינם יכולים לקחת על עצמם את הסיכון של פסיקת הוצאות גבוהות במקרה של הפסד. הטלת סיכון כזה על אוכלוסיות אלה משמעה הקטנה משמעותית של הסיכוי שיבחרו להיאבק על זכויותיהם בבית משפט, סיכוי שגם כך הינו קטן באופן משמעותי, והופך את הפרת הזכויות של אוכלוסיות אלה לכדאית ומשתלמת.
גם הטלת אגרה על בקשות ביניים, הצעה שכבר נידונה בעבר בוועדת חוקה ולא אושרה, פוגעת בעיקר בצדדים חלשים שלא יוכלו לנהל את התיק המשפטי בצורה טובה בגלל העלויות הנוספות שיוטלו עליהם.

פגיעה בנגישות המשפט

נגישות למשפט היא אכן תנאי למימוש זכיות אדם , אולם פעמים רבות מדי אנו נתקלים בהגעה למשפטים בשיטת ה "מצליח" שהרי הסיכון לתובע הוא אפסי מקסימום הסיכון הוא השהשופט העמוס ידחה את התביעה או יציע איזו פשרה. לא פעם אתה שומע את השופטים תוהים מדוע בכלל הוגשה תביעה. שהרי עם היה העו"ד הגון עם הלקוח היה מניע אותו מלבזבז את זמנו ואת זמן בית המשפט העמוס ממילא. יתכן איפוא שיש למצוא את הנוסחה הראויה שבין זילות הגשת תביעות הסרק לבין הוצאות ראליות שמבקשים להשית על המפסיד בדין. יתכן שמידרוג ההוצאות ביחס לרצינות התביעה יוכל להיות אחד הכלים מתוך סל כלים שינתן לשופט מבלי לכפות עליו השתת הוצאות ראליות.

כאילו שהשופטים הגונים. גם

כאילו שהשופטים הגונים. גם במצב הנוכחי שערי בית המשפט נעולים בפני העניים והחלשים, בלי שום קשר לכובד המשקל של טענותיהם. אני מדברת בשם כל אלו שמערכת המשפט מתעמרת בהם. מעניין בשם מי אתה מדבר, בשם כל "הטייקונים"?

מגיע מחמאות למשרד האוצר

בזכות נערי האוצר יש לנו מדינה יפה , מתקדמת ומתפתחת .

כרכול שנטל המס יעלה כך תיהיה לנו מדינה חזקה ויפה .

בברכה

המשך הפרטת התחבורה הציבורית

האוצר ממשיך בלא מפריע להפריט את התחבורה הציבורית למרות הנזקים האדירים שהדבר גרם לציבור המשתמשים -
1. המחירים ירדו, אם בכלל באחוזים בודדים
2. המפעילים חוסכים הון על ידי העסקת נהגים בשכר מינימום ושימוש ברכבים לא בטיחותיים
3. התדירות נותרה אותו הדבר
4. כל התחנות המרכזיות באשכולות המופרטים נסגרו לחברות הפרטיות ואגד מוכרת את השטחים למרות שהם ניתנו לה לפני 60 שנה לטובת תחבורה ציבורית. המשמעות היא שאין לאנשים היכן להמתין לאוטובוס
5. תחבורה ציבורית יעילה, זולה ונוחה ובתדירות ראויה אינה יכולה להתקיים כעסק כלכלי רווחי. אם היא רווחית, הרי אחד הפרמטרים האמורים נפגע ופוגע בציבור הנוסעים.
6. יש לעצור את ההפרטה ולהלאים את התחבורה הציבורית כולה תוך קביעת יעד ברור שתוך 5 שנים נתח משתמשי התחבורה הציבורית יעלה ל-50% מכלל משתמשי הדרך (לעומת 20-25% כיום)
7. תחבורה ציבורית מיועדת בראש ובראשונה למיעוטי יכולת - המשך ההפרטה פוגעת באלו שאין להם וזאת בזמן שהאוצר ממשיך להקל על רוכשי ומשתמשי הרכב הפרטי.

הרשיונות שנותן משרד התחבורה אינם מפורסמים

בעיה נוספת של הליך ההפרטה היא שהרשיונות שנותן משרד התחבורה לחברות תחבורה ציבורית אינם מפורסמים, כך שהציבור אינו יכול לדעת כלל האם החברות מקיימות את תנאי הרישיון שהתחייבו להם. הפרטה ללא שקיפות לציבור המאפשרת פיקוח אזרחי על חברות התחבורה הציבורית מחמירה עוד יותר את הבעיה.

ויסקונסין 2 חוזרת בגדול

שימו לב הפעם הם רוצים את ויסקונסין בכל הארץ =יותר כסף קל ל"מרכזי התעסוקה" ול"יזמים" יוצאי האוצר

הידוק הבקרה על היטלי סחר

שינוי של חוק היטלי סחר אינו קשור לתקציב המדינה (עמ' 26).
השינוי הוא לגיטימי ונועד להכניס שיקולים פוליטיים לפני הטלת ערובה זמנית- שיקולים אלו קיימים במדינות מערביות, דוגמת ארה"ב והאיחוד האירופי.
יחד עם זאת, אין זו האכסניה הנכונה ויש לבצע את השינוי בחוק בדרך המקובלת בהצעת חוק ממשלתית רגילה.

חוק ההסדרים -תקשורת

החוק במתכונתו המוצעת פוטר את חברות התקשורת מהצורך בהגשת בקשות להיתר לרשויות המקומיות,מהצורך בידוע הציבור ומהגשת כתבי שיפוי תשלומי אגרותוהיטלי השבחה .
אנטנות חדשות יצוצו באלפים מאחר וכל חברה רשאית בעצם להכפיל את כמות מתקני הגישה שברשותם מ600 מתקנים ל1200.
עובדים על כולנו בעיניים.

משהו מאוד חשוד בנוסח כאן

מסקירה מהירה של סעיפי תעסוקה, חקלאות, מים ובריאות עולה הרושם שמדובר בחוק הסדרים יותר מדי מאוזן, המון עיזים קבועות חסרות כאן והרבה רפורמות איומות שמשרד האוצר רוצה להעלות אינן מוזכרות כלל.
יכול להיות שהאוצר אפשר בכוונה נוסח מסוים להדלפה מתוך רצון להרדים את הביקורת.

יש מתאם עקבי ברור בין ירידת רמת החינוך לבין כניסת עמותות לבתיה"ס

פרק חינוך, עמ' 49, סעיף 4 א', הרכב תקציב ביה"ס: משה"ח, הרשות המקומית, תשלומי הורים, תרומות, עמותות שונות.
מילא תשלומי הורים, על זה ניתן עוד לפקח, נגיד.
אבל מה פירוש תרומות, ועמותות שונות?
המדינה מוציאה עצמה לאט ובעקביות מאחריות לחינוך וגורמים פרטיים נכנסים במקומה.
יש מתאם עקבי ברור בין כניסת עמותות לבתיה"ס לבין הירידה העקבית הברורה ברמת החינוך.

אף אחד לא טורח להסיק מסקנות.
אולי עכשיו כשעמותות של התנועה האסלאמית מתחילות להיכנס למערכת החינוך הערבית, יתעוררו הציניקנים הצבועים.

פרסום תגובה חדשה