היתר רעלים- מי צריך וכיצד מקבלים?

על פי חוק החומרים המסוכנים אשר נחקק בשנת 1993 תשנ"ג, אסור לאדם לעסוק או לסחור ברעלים אם אין לו אישור לכך. בהתאם לחוק, רעל הוא כל חומר אשר רשום ברשימת החומרים בתוספת השנייה לחוק. בנוסף לכך, החוק המדובר אוסר לקיים מסחר או שיתוף פעולה ברעלים עם כל גוף או אדם שאינם מאושרים לכך.

היתר רעלים- במה מדובר?

היתר רעלים הוא אישור שמקבלים מהמשרד להגנת הסביבה. אישור זה מאפשר לעסוק ולסחור בחומרים מסוכנים שיכולים להיות כימיקלים מזיקים או רעלים. בהיתר הרעלים, יהיו מפורטים כל הפרטים של הרשאי וכן רשימת חומרים שמאושרת לו, הכמויות שמאושרות לו וכל תנאי נוסף שעליו לקיים בכדי שהוא ימשיך להחזיק בהיתר. התנאים הללו כוללים תנאים כלליים אשר כל בעל היתר חייב לקיים אותם וכן תנאים פרטניים שעליו לקיים. מעבר לכך, על כל היתר יופיע התוקף שלו, כאשר היתרים מעין אלה מוגדרים לתקופה מוגדרת של שנה, שנתיים או שלוש וזאת בהתאם לסוג החומרים העומדים על הפרק, איזו פעילות מתבצעת בחומרים ועוד. תקופת ההיתר תיקבע על ידי המשרד להגנת הסביבה.

מהן הדרישות בכדי לקבל היתר רעלים?

בכדי שהאדם או העסק יקבל היתר רעלים, ישנן כמה דרישות שעליהם לעמוד בהן:

ראשית כל, עליהם לאחסן בצורה נאותה את החומרים. עליהם להציב שילוט תואם לצורך זיהוי מהיר, עליהם לנהל פנקס רעלים, עליכם להיערך למצבי חירום, עליהם ליצור נוהל חירום, עליהם לטפל בפסולת מסוכנת וכן לקיים כל תנאי נוסף שמופיע בהיתר.

מי צריך היתר רעלים?

בתוספת השנייה לחוק החומרים המסוכנים התשנ"ג 1993 מופיעה רשימה של חומרים שדורשת קבלת היתר רעלים. בתקנות חומרים מסוכנים התשנ"ו, 1996, בתוספת הראשונה גם מופיעה רשימה של רעלים שונים שלכל אחד מהם יש ריכוז וכמות ספציפיים. החוק מחייב בקבלת היתר כל מי שעוסק בחומר אחד או יותר אשר מופיע בתוספת השנייה של החוק ואילו התקנה מבטלת את הצורך המדובר על רשימת חומרים, אך מציבה תנאי חדש לחומרים הללו. כל אדם או חברה העוסקים ב40 חומרים יותר מהרשימה, צריכים את ההיתר או, אם עוסקים ברשימת החומרים המפורטים בתוספת השנייה לתקנות חומרים מסוכנים התשנ"ו- 1996, בכמות שעולה על 50 ק"ג של חומרים.

כיצד מקבלים היתר רעלים?

בכדי לקבל היתר רעלים, חשוב מאוד לחברת המומחית בתחום ליווי וייעוץ בתהליך כולו, עד לקבלת ההיתר המדובר. החברה תסייע לכם למפות חומרים שונים בהתאם לתקנים העומדים על הפרק, לזהות חומרים שקיימים בחברה או בארגון עבור הגשת היתר רעלים, לוודא כי הארגון או החברה עומדים הן בדרישות האחסון והן בסימון בטיחותי של החומרים וכן לנהל את התהליך כולו מול נציגי המשרד להגנת הסביבה וזאת בכדי לקבל היתר.

איך אפשר לקבל היתר רעלים כמה שיותר מהר?

בכדי שתקבלו היתר רעלים כמה שיותר מהר, עליכם לדאוג לכל התנאים המדוברים כמה שיותר מהר:

עליכם להבטיח אחסון בטוח של כל החומרים המסוכנים בעסק או בארגון. תכנון האחסון המדובר מחייב ניסיון מקצועי רציני ובקיאות מקצועית. חשוב מאוד שתנהלו פנקס על כל קנייה או מכירה של חומר מסוכן שכן, החוק דורש רשימה מפורטת של החומרים הללו וגם ניהול פנקס מעין זה. החוק מגדיר את הכללים לניהול הפנקס המדובר וחשוב להתעדכן בהם. מעבר לכך, חשוב מאוד שתדאגו לשילוט איכותי על מנת שתהיה אפשרות לזהות כל גורם סיכון חדש במפעל או בעסק וכל גורם סיכון בכלל. דבר נוסף שחשוב לעשות הוא לפנות בצורה תקינה ומהירה את כל הפסולת שנוצרת בשל שימוש בחומרים המסוכנים שכן, הפסולת עלולה להיות מסוכנת מאוד. ודבר אחרון שכדאי לעשות הוא לדאוג לכך שנהלי החירום שלכם במידה והחומרים המסוכנים ייצרו מצבי חירום, יהיו מאוד ברורים ומדויקים וכן ההערכות לקראת מצבי חירום תהיה רצינית.

אם אתם מחפשים את החברה הטובה ביותר שתסייע לכם להשיג היתר רעלים כמה שיותר מהר ולהתכונן לקראת קבלת ההיתר מכל הבחינות בצורה הטובה ביותר, כדאי שתבחרו את חברת נקסטפ.

רכב חדש

לקנות רכב או לשכור כשצריך? המדריך למתלבטים

החזקה ברכב פרטי היא צורך גדול בישראל, והיא מקנה לכל נהג חופש תנועה בכל רגע ביום. עם זאת, מחיר הרכישה של הרכב והעלויות השוטפות והוצאות לא צפויות יכולות להגיע לסכומים גבוהים, ויש מקרים שבהם השכרת רכב זמנית יכולה להיות פתרון משתלם יותר. איך תדעו באיזו דרך לבחור? הינה כמה טיפים והמלצות בנושא.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.