תואר באדריכלות – כל מה שצריך לדעת

אדריכלים קובעים כיצד הנוף סביבנו יראה ויש להם אמירה שממשיכה שנים רבות לאחר מכן להדהד ברחובות. בין אם מדובר על מבנה מגורים בכפר ובין אם בבניין משרדים, על תכנון המבנה אמון האדריכל ולו הניסיון המתאים אותו צבר במהלך שנות הלימודים ולאחר מכן בסטאז'. מדובר על אחד מתחומי הלימודים המבוקשים על אוהבי האמנות והעיצוב, והם מתאימים במיוחד למי שנמשך לעולמות אלו. אז היכן ניתן ללמוד את התואר המבוקש, מהם תנאי הקבלה לתואר והיכן ניתן לעבוד לאחר בסיום הלימודים? כל התשובות בהמשך. 

היכן ניתן ללמוד תואר באדריכלות?

תואר באדריכלות ניתן ללמוד במספר מוסדות לימוד די מצומצם. אחד המקומות הידועים ללימודים הוא בצלאל – האקדמיה לאמנות ועיצוב שנמצא בירושלים. מוסד הלימודים נחשב מבוקש במיוחד על ידי סטודנטים לעתיד ויש צורך לעבור ראיון אישי ולעמוד בתנאי קבלה כדי להתקבל ללימודים. 

באוניברסיטת תל אביב ניתן ללמוד תואר ראשון באדריכלות ואורכו חמש שנים וניתן להמשיך ללימודי תואר שני גם כן. כמו כן, ניתן ללמוד את התואר במרכז האקדמי ויצו בחיפה, באוניברסיטת אריאל בשומרון, במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון ובטכניון. 

הלימודים נחשבים אינטנסיביים, לומדים בהם בהרחבה נושאים רבים כולל שיטות תכנון, שלבי בניה, טכנולוגיות חדשות, סוגיות תיאורטיות וחברתיות, סוגיות סביבתיות ועוד. בנוסף, במהלך הלימודים מיושמים פרויקטים רבים לתכנון מבנים ובניינים, ציבוריים ופרטיים כאחד. 

מהם תנאי הקבלה הרווחים בקרב המוסדות האקדמיים בהם קיים תואר באדריכלות?

תנאי הקבלה לתואר ראשון באדריכלות משתנים ממוסד למוסד, ולעיתים אף באותו מוסד התנאים יהיו שונים משנה לשנה. עם זאת, בדרך כלל יהיה צורך בבגרות מלאה וציון פסיכומטרי גבוה כאשר ישנו דגש נרחב על הישגים לימודיים באנגלית ובמתמטיקה בבגרות ברמת חמש יחידות. ברוב המקרים יהיה צורך להציג תיק עבודות ולעמוד במבחנים, במיונים ולעיתים קרובות גם בראיון אישי. הדגש בכל אותם מבחנים ומיונים יהיה על היכולות האישיות של כל סטודנט פוטנציאלי, כאשר נבדקת לעומק יכולותיו היצירתיות וכישוריו החזותיים. במקרים מסוימים יתבקשו המועמדים לבצע משימות שונות לבחון את כישוריהם, אך כדאי לדעת שהידע הנדרש הוא בסיסי ביותר. 

מה ניתן לעשות עם התואר לאחר תום הלימודים?

בתום הלימודים יש לעשות סטאז' במסגרת של משרד אדריכלים קיים. ניתן לבחור משרד אדריכלות בשרון או במרכז, בצפון או בכל מקום בו תתקבלו לסטאז', אך כמובן שרצוי ומומלץ למצוא משרד ותיק, מנוסה ובעל ניסיון בתחומים בהם אתם מעוניינים לעבוד בעתיד בתחום. 

לאחר סיום הסטאז' ניתן להתחיל לעבוד בשוק החופשי. ישנה אפשרות להשתלב כשכירים במסגרת של משרד אדריכלים קיים, להיות פרילנסרים במשרדים ולספק שירותים או לפתוח משרד אדריכלות – לבד או יחד עם שותפים נוספים. התחום מגוון וכולל תפקידים רבים וליווי של כל תהליכי הבניה, משלב התכנון על פי דרישות הלקוח ועד לבניה הסופית של המבנה. 

האדריכל אמון על הפרטים הקטנים כמו הגדולים, הוא צריך לחשוב על חשמל ומים, על אסתטיקה ועל תחום ההנדסה, הוא צריך לדעת לזהות בעיות בבניה וגם להיות אסרטיבי מספיק מול בעלי המקצוע השונים כדי להוביל לתיקון אותן טעויות. מדובר על עבודה יצירתית שמשלבת תחומים רבים ועל כן הלימודים נחשבים בין המבוקשים ביותר כיום.

בית משפט

השפעות פסיכולוגיות של תלונות שווא

מי שהופנתה כנגדו טענת שווא, גם סתם כך, יודע עד כמה קשה הסיטואציה ועד כמה היא מתסכלת. אך הדבר הוא כאין וכאפס לעומת הגשת תלונת שווא למשטרה. המשטרה עושה את עבודתה, היא מקבלת תלונות מאנשים הטוענים כי נפגעו בפועל מדברים שונים.

מחשב

המדריך המלא לשירותי IT: מה הם ואיך הם יכולים לסייע לך

תארו לעצמכם ניווט במבוך המורכב של עסקים מודרניים ללא האור המנחה של שירותי IT. בעידן הדיגיטלי של היום, הדופק של כל מפעל מצליח פועם בקצב ההתקדמות הטכנולוגית. שירותי IT הפכו ממותרות לצורך אבן יסוד, ומניעים עסקים באמצעות המומחיות והפתרונות החדשניים שלהם. מסע טרנספורמטיבי זה מתמיכה בחדר האחורי לאסטרטגיה בחזית העסק עיצב מחדש תעשיות, והפך את שירותי ה- IT ללב ליבו של העולם הדיגיטלי.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה: כל מה שאתה צריך לדעת

גירושין בהסכמה, המכונה גם גירושין ללא עוררין, הוא סוג של גירושין שבו שני הצדדים מסכימים לסיים את נישואיהם בדרכי שלום. גירושים מסוג זה הם לרוב מהירים יותר ופחות יקרים מגירושין במחלוקת, שכן הוא אינו כרוך במאבקי משפט ארוכים.

ביטוח בריאות

הבנת כיסוי ביטוח בריאות לטיפולי לייזר

כיסוי ביטוח בריאות לטיפולי לייזר יכול להשתנות בהתאם לסוג הטיפול ותכנית הביטוח. תוכניות ביטוח בריאות מסוימות עשויות לכסות טיפולי לייזר מסוימים, כגון אלו לבעיות עור או תיקון ראייה, בעוד שאחרות עשויות לא לכסות אותם כלל.

צילומי תדמית

הפקת סרטי תדמית לעסקים – איך יוצרים סרט תדמית ולשם מה הוא משמש אותנו

בתי עסק רבים, גדולים וקטנים, מבקשים להציג את עצמם, את המוצרים והשירותים שהם מציעים, באמצעות סרטי תדמית אותם הם מציגים בפלטפורמות שונות. אלו יכולות להיות פלטפורמות דיגיטליות, כמו אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, יוטיוב ועוד, בסרטונים ופרסומות וכן באופן ישיר, בכנסים, ועידות, ישיבות, מפגשים ועוד.